Veszettség ma Magyarországon – 2024.január

Sajnálatos módon a közelmúltban több veszettség fertőzést igazoltak Magyarországon. Az esetek mindegyike a keleti országhatár közelében fordult elő, ebben sajnos közrejátszik az is, hogy az ukrajnai háború következtében keleti szomszédunknál elmaradt a rókák vakcinázása.
Hazánkban az elmúlt hónapokban többek között vadállatokból – róka, aranysakál -, de kutyákból és szarvasmarhából is kimutatták a vírust.

Az utóbbi időben több alkalommal járt nálunk olyan kutyapáciens, akinek a veszettség elleni védőoltása akár több évre visszamenőleg elmaradt.

Ez több szempontból is aggályos. Egyrészt a kutyák évenkénti vakcinázása jogszabály szerint KÖTELEZŐ (a mikrochippel együtt!), másrészt közegészségügyi szempontból is nagyon fontos, hogy évente oltassuk a kutyákat és a kijárós cicákat, hiszen a veszettség emberben is a tünetek megjelenését követően HALÁLOS kimenetelű, gyógyíthatatlan megbetegedés.

Kérjük minden kedves gazdinkat, hogy ELLENŐRIZZE, hogy kutyája, kijárós cicája rendelkezik-e érvényes (egy éven belüli) veszettség elleni védőoltással!
Amennyiben nem, haladéktalanul pótolni kell, ehhez kérjenek időpontot rendelőnk elérhetőségének valamelyikén!

Dr. Demjén Zsófia
Dr. Kovács Klára Virág

További információ: https://portal.nebih.gov.hu/veszettseg

oltasd veszettség ellen kedvencedet

Dr. Demjén Zsófia (17 Posts)

Dr. Demjén Zsófia vagyok, állatorvos, állategészségőr, az Arivet Kisállatrendelő és Állatpatika vezető állatorvosa.

Vidd hírét!

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük